معجزه خدا

تلخ و شیرین روزهای انتظار

معجزه خدا

تلخ و شیرین روزهای انتظار

معجزه خدا

این وبلاگ دلنوشته های زنی است که دوست دارد دوباره مادر باشد
دلتنگ روزهای مادرانه است

آخرین مطالب

غریبه

سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۲۲ ق.ظ

سوال( بچه هم دارید؟) غریبه ها ،جایش را به (ماشاالله چند بچه دارید ؟) می دهد ، و کسی نمی دادند در دلم چه غوغایی می شود ؟

خدایا این روزهایم را هم می بینی ؟ مگرنه ؟




بعدا نوشت :راستش به فضولی مردم عادت کرده ام ، هر چند هنوز هم آزارم می دهد، اما این روزها عوض شدن جای این دو سوال است که دلم را به شور می اندازد.........

نکند روزی غریبه ها بپرسند چند نوه دارید و من باز هم دلم بلزرد ..........

خدایاااااااااااااا

۹۵/۰۱/۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
سحر قریب

نظرات  (۳۳)

حال این روزهایت را خوب درک میکنم
امان از دست سوالات غریبه و آشنا
صبور باش، چاره ما جز صبر توکل چیزه دیگه نیست
پاسخ:
ممنون عزیزم پیام ها و همدلی هاتون خیلی ارومم می کنه
عزیزم این سوال های زجر آور تمامی نداره بارها خواستم به کسانی که برام جلوی جمع دعا می کنند بگم شما اگه واقعا می خوایین دعا کنین در خلوت دعا کنین نه توی جمع که فقط شرمساری نصیبم میشه.
پاسخ:
آخ وقتی تو جمع می گن خدا دامنت رو سبز کنه ............
امیدوارم هرکی بخاد این سوال رو بپرسه،یه لحظه خدا دچار فراموشیش کنه و یادش بره. 
پاسخ:

فراموش نمی شه ، قرن هاست که این سوال فراموش نشده..........

انگار مشکل ماست که جز اقلیتیم ، اقلیت زن هایی که این سوال پریشونشون می کنه در مقابل اکثریتی که منتظرن تا کسی این سوال رو بپرسه تا ذوق کنن برا بچه هاشون

هر سوالی که از روی فضولی پرسیده میشه لج آدم رو درمیاره. هنوز یاد نگرفتیم تو زندگی مردم سرک نکشیم
پاسخ:
گاها فضولی هم نیس فرناز جان کلیشه است مشکل ماییم ، ما اقلیت زن هایی که بزرگ ترین حسرتشون طبیعی ترین اتفاق دنیاست ...........
بعضیا پیش خودشون دارن برا طرف دعا میکنن . من وقتی تو جمع بهم میگن انگار اب سرد ریختن روم . خب چه لزومی داره که هی یا بپرسین حامله نشدی و یا هی دعا کنین . هروقت خدا خودش مصلحت دونست میده . امان از دل شکستن 
پاسخ:
واقعا اینایی که اینجوری کمبود آدم رو ب روش میارن ، این قدر نادانند یا سهل انگار نمی دانم؟؟؟؟؟/
خدایا کاش این روزا به خیر و خوشی تموم بشه .... نمیخوام آخر این داستان از دست رفتن ایمانم به تو باشه..... خدایا کم آوردم پناهم باش
پاسخ:

ایمانت رو بسپار به خدا خداش هواش رو داره ....

این دنیا هم می گذره هر چند سخت ......

خوبه که یکی داره می بینه کسی که همه چیز رو می دونه حتی بیشتر از خودمون

شاید حالت رو اون جور که باید نفهمم اما حرفهایت یک درس مهم برای امثال من دارد مواظب شکستن بلور دل دیگران بیشتر باشیم
...
خدا کنه که بزودی همه چیز درست بشه خواهر جان
پاسخ:

ممنون که در این روزهای مادرانه ات بازم به اینجا سر می زنی

التماس دعا خواهر

تمام پیامهای بچه هارو و جوابهای شمارو با تمام وجودم درک میکنم.چندروز دیگه بچه دوم برادرم به دنیا میاد درحالی که خانمش از من کوچکتره منم باید چندروزی رو واسه پذیرایی اونجا باشم.درکنار لحظه شماریم واسه اونروز غصه ی نگاههای ترحم آمیز اقوام و همسایه ها دلمو میلرزونه.سحرعزیزم برا منم سوالاشون عوض میشه تو اون روزا.خدایا بهمون صبر بده
پاسخ:

ممنون از همراهی و همدلیت دوست خوبم ، باره گفتم بازم می گم رزق صبوری و امید تو ماها قطعا بیشتر از بقیه مردمه ، این رو تو مهمونی های بعد از زایمان خواهرم فهمیدم ، هیچ وقت گمان نمی کردم که تو او لحظات پر از احساسات خوب باشم و بودم  خدا رو شکر

عزیزم نذر آقا صاحب الزمان کن شنیدم که بسیار جواب ده است در این مورد

از آقا بخواه که فرزندی بهت بده تا در راه خود ایشان پرورشش دهی

نمیدانم اهل کدام شهری ولی هر سه شنبه به جمکران برو نذر کن از آقا بخواه اگر به صلاحت باشد حتما مادر میشوی به امید خوا

پاسخ:

ممنون عزیزم شما هم التماس دعا

خیلی سخته طعنه و کنایه دیگران رو تحمل کردن.

پاسخ:
سخته ولی سخت تر وقتیه که ببینی سنت داره می گذره و هیچی به هیچی ، دیگه  این برا لرزیدن فقط یه اشاره می خواد
سلام سحرجان خدا پشت وپناهت باشه انشاالله که خدا معجزشو بده بهت تا دیگهدلت نلزره خواهرجان پستتو که خوندم با تمام وجود درکت کردم کا هیچ وقت دل هیچ کس نلرزه
پاسخ:

سلام عزیزم ، خدا کنه

التماس دعا بانو

چقدر ماها به هم شبیهیم. چقدر درد مشترک آدما رو شبیه هم میکنه. 

سلام امیدوارم بزودی زود خبر خوش بهمون بدی
چند تا نکته میخوام یادآوری کنم گرچه فکر میکنم خودت بهتر میدونی ولی انجام این کارا به من و همسرم در بچه دار شدن کمک کرد ان شاءالله شما هم بزودی نتیجه بگیرین
هر روز صبح همراه با چای تخم رازیانه و گل گاوزبون دم کنید یعنی همه رو با هم بریزین تو قوری دم کنید بعد از دم کشیدن با یه قاشق کوچولو عسل مخلوط کنید بخورید روزی دو لیوان
عسل +دارچین روزی یه قاشق کوچولو
پیاده روی های تند و ورزش درازنشست
نخوردن غذاهای سرد مثل ماست خیار کدو و ...
تهیه ی آجیل خصوصا فندق و پسته و بادام زمینی 
آجیل رو هردوتاتون مصرف کنید خصوصا همسرتون خیلی زیاد
غذاهای مقوی و گرم مثل عسل خرما سیر زیاد میل کنن اسپرم رو زیاد و قوی میکنه
پرهیز ایشون از خوردن غذاهای سرد
پرهیز از انجام کارهای سنگین
پرهیز از قرار گرفتن در محیط های گرم
پرهیز از نشستن زیاد
پرهیز از قرار دادن لب تاپ روی پاها به خاطر حرارتی که به بدن منتقل میکنه
سلام دوباره ببخشید جسارت میکنم این سوال رو می پرسم شما متولد چه سالی هستین؟
اگه 67 باشین که هنوز سنی ندارین و نباید نگران باشید
پاسخ:

سلام درست حدس زدین اما یه شصت و هفتی که هفت ساله منتظره ، مشکل شوهرش تو ناباروری مردان جز بدترین هاست ،سابقه چهار میکرو ناموفق داشته ، زایمان زودرس داشته ، خسته است خسته ........

ضمنا بابت توصیه های خواهرانه ات خیلی خیلی ممنونم



سلام  . به نظر من سن زیاد یا کم مهم نیست مهم اینه که ادم چند بار شکست بخوره . چون من موقعیت سحرجان رو دارم ایشون رو درک میکنم . ادم باید تو موقعیت کسی قرار بگیره که بفهمه . به منم ازاین حرفا و نصایح زیاد میگن البته من متولد 59 هستم . چیزی نمیتونم بهشون بگم چون موقعیت من براشون اشنا نیست . البته سحر جان ببخشید من دخالت کردم 
پاسخ:

سلام ، کاریش نمی شه کرد سال ها داره میاد و میره خدا کنه عاقبتمون به خیر باشه .........

التماس دعا بانو

سلام 
قصد من از گفتن اون صحبت ها فقط و فقط امیدوار کردن سحرجان و تلاش دوباره بود نه ناراحت کردن ایشون یا شما.خالق انسان ها خداست و براش کاری نداره که حتی به یه پیرزن 90 ساله فرزند بده همانطور که به همسر حضرت ابراهیم و یحیی در سن بالا فرزند داد.
ان شاءالله آخر و عاقبت همه ی ما ختم به خیر و خوشی باشه
پاسخ:

 ممنون عزیزم ،ناامید نیستم ، راستش دنیای بدون امید رو نمی تونم تصور کنم ، تو این سال ها حتی در بدترین شرایط حتی یه لحظه هم ناامید نشدم ولی خب گاهی خسته شدم ، که اونم همیشه با گذر زمان حل شده و دوباره با انرژی اومدم اول خط شاید مثل همین روزا........

التماس دعا عزیزم

سحر جان من ناراحتی و خستگی شمارو کاملا می فهمم و از ناراحتی شما ناراحت میشم اما فقط توصیه میکنم از رحمت خدا نا امید نشین و دعا کنید من به دعای مستمر خیلی اعتقاد دارم در ضمن خودتون و همسرتون هر روز سوره ی یاسین رو بخونید و تقدیم به چهارده معصوم کنید به نیت بچه دار شدن.
ان شاءالله خیره
هروقت میرم حرم جلوی ضریح برات مخصوص دعا میکنم :-)
میگن دعا در حق دوستان زودتر اجابت میشه . امام رضا هم که امام مهربانی و رافت ...
حاجتتو میده ان شاء الله به حق این ماه عزیز 
پاسخ:

سلام عزیزم

 خیلی خیلی ممنونم

بازم التماس دعا

۰۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۰۳ اسمت مثل من سحر هس
سلام،چه جالبه که اسمت رو هر چند مستعار سحر میگن،اسم منم سحره،احساس میکنم دارم تو آیینه حرفای مادرم رو به خودم میزنم،سحر جون مادر دلگیر نشی از جور زمونه،مردم دوست دارند که حالت رو جویا میشن وگرنه هیچ کس بیکار و مریض نیس بخواد تو رو که اینقده دستت به خیر میره برنجونه،میگن واست دعا میکنیم میگن فلان سفره رو بنداز اقا ناامید نمیکنه چون واسشون مهمی،عزیزم سحر جون از سوال دوستای قدیمیت که ندیدنت بعدا چندین سوال دلگیر نشو چون یک سوال طبیعی واسه ابراز علاقه،واسه بیان دوستی،میبنی حالا دیگه بعد این همه سال از این سوال من دلگیر نمیشم و اگه بشم میدونم مرحم روحم مادرم واسه شنیدن حرفام هس،این حس پاک مادرم منو به داشتن بچه علاقه مند میکنه،اخر این ماه من مادر میشم میخام اونقدر خوب و پاک تربیتش کنم که هیچ کمبودی واسش پیش نیاد که تو ذهنش یه لحظه رد بشه بگه اگه مادرم واقعیم بود فلان میشد
پاسخ:

سلام سحر گلم خوشحالم که روزای  انتظارت دارن تموم می شن و قراره به زودی مادر بشی عزیزم  مبارکت باشه می دونی منم به مهربانی غشق مادرم ایمان دارم ولی باید بهت بگم که مادر من در کنار همه خوبی هاش یه سادگی تو وجوش هست ، یه جورکه کلا زیاد اهل ملاحظه نیس ، مادر من خیلی از من کم تحمل تره خیلی بارها و باره برام ثابت شده این مسئله

من چون خبر از دلش دارم می ذارم به حساب محبت اما........

شاید روزی نوشتم ......


انتظار سخته. انتظار برای یک زن منتظر بچه خیلی سخته. این رو میگم چون من هم منتظر بودم. یک منتظر سن بالا که روز به روز کارش سختتر می شد. روزهایی رو یادم میاد که دکترم مشکوک به سرطان دهانه رحم شد و من می گفتم خداوندا ازت بچه نمی خوام فقط سلامتی خودم به خطر نیفته و بعدش که قضیه منتفی شد دوباره گریه و گریه برای بچه و روز از نو و روزی از نو.

روزهای سخت میگذره. روزهای روشن در راهه انشالله. واسه همه منتظرا از ته دل دعا می کنم. خدا من رو به حاجتم رسوند. خدایا روزهای انتظار همه منتظرا رو کوتاه کنه انشالله.

پاسخ:
سمیه جان ممنون از همراهیت خدا معجزه زندگیت رو برات حفظ کنه برامون دعا کن مادرانه
ایشالا سال دیگه این موقع م تو مامان شدی هم شوهرت بابا
میدونی من با وب تو به یه موضوع رسیدم
وقتی دیگران میان به من میگن هنوز دیر نیست ناراحت میشم که چرا این حرفو میزنن و درکم نمیکنن ولی شاید واقعا از نظر بعضیا هنوز وقت باشه همونطور که منم در مورد تو همیشه همین فکرو میکنم که واست دیر نیست و خیلی وقت داری.
اینطوری بهتر تونستم نظر اینطور افرادو درک کنم
خلاصه بزن به بی خیالی
پاسخ:

سلام عزیزم ، می دونی یاشل جون دیربودن  زود بودن خیلی خیلی نسبیه بعدش هم به قول دانشمندا پیش آگهی کارم مهمه ، مثلا من از دوستام هنوزم کسایی هستن که تازه دارن ازدواح می کنن یا هنوز قسمتشون نشده اتفاقا چند روز پیش عروسی یکی از فامیلا بود و من با عروس هم کلاس بودم ، ولی خب همه اونا تا سال دیگه نشه دیگه حتما تا سال بعدش بچه دارن این منم که شش ساله باناباروی درگیرم این منم که امکان بارداری طبیعی برام صفره این منم که معلوم نیس تا کی باید یه طبقه یخچال خونم آمپول باشه و همه سرمایه زندگیم بره تو جیب دکترا که تازه آخرشم معلوم نیس چی بشه .........

این درد و اگه تو بیست سالگی هم داشته باشی بازم درد سختیه نیس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

گرچه اگه حل بشه اگه تو همین امسال ان شاله یه بخت خوب نصیبت بشه  اگه من بچه دار بشم اینا  همش خاطره می شه من می ترسم پیر بشم و بی بچه و تنها بمونم تو هم همین ترس رو داری  شاید یه جور دیگه و گرنه یکی دوسال این ور اون ور تو کل زندگی که فرق نداره ؟؟اینه اون چیزی که خیلی ها نمی فهمن

دیروز رفتیم روضه حضرت زینب یکی از اقوام از مامانم پرسید واسه دخترت خبری نیست مامانم عصبانی جوابش رو داد و گفت شما دو روز پیش این سوال رو تو خیابان از من پرسیدی فکر میکنی ممکنه تو دو روز خبری بشه
فکر کنید مردم چقدر فضولن حالم داره بهم میخوره از دست این سوالات
پاسخ:

می دونی من تجربه کردم تو پنج سال اول ازدواج سوالا بیشتر اینجوریه و توصیه هم بیشتر  به صورت زود باش دیگه چه قدر تنبلی و اینا و................

بعد پنج سال همون آدما اینبار با جمله های دعایی می یان جلو و چپ و راست تا می بیننت دعات می کنن که کاش نمی کردن  بعضی وقتا در ادامه دلسوزی هم می کنن مثلا

فک کن خیلی بی مقدمه همین روزا یکی بهم گفت ان شالا خدا بهت بچه بده اگه ده تا خونه هم داشته باشی بدون بچه فایده نداره  و من لبخند زدم وووووووو

بعد ده سال و اینا رو تجربه نکردم خدایا ااااااااااااااا می شه نذاری کار به اون جا برسه .....خواهشا


من رویا هستم.تازه با وبلاگتون آشنا شدم .تک تک مطالبتون رو خوندم و خیلی خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم.گفتم من هم تجربه ام رو در اختیارتون بزارم.منم از وقتی تصمیم گرفتم بچه دار بشم تا وقتی که فهمیدم باردار شدم یک سال و نیم طول کشید .تو این مدت هر بار که میفهمیدم باردار نیستم کلی اشک میریختم و به زمین و زمان گله میکردم.تو این یک سال و نیم هر آزمایشی بود دادم هم خودم و هم شوهرم.مرتب زیر نظر دکترم بودم و شوهرم هم زیر نظر.تمام آزمایش ها و معاینات سالم بود و چیزی نشون نمیداد.فقط قوای اسپرم شوهرم و تحرکشون کم بود .بعد از یک سال و نیم خانم دکتر گفت بیا برای ivf .داشتم تصمیم میگرفتم برای این کار که یکی از اقوام که فکر کنم فرشته ای بود از جانب خدا بهم گفت یه مدت بزن به دنده بی خیالی .اصلا فکر بچه نباش و از بودن با همسرت لذت ببر تفریح کن .با اینکه سخت بود اما این کار رو کردم و در عین ناباوری خدا معجزشو نشونم داد.شما هم همین کار رو بکنید .سخته اما اماکن پذیره.یه مدت در کنار درمانهاتون بی خیال بشین.از فکر بیاین بیرون.
البته من 14000 یا علی نذر کردم و دقیقا تو شب های قدر باردار شدم.14000 یا علی بگید بدون اینکه وسطش صحبت کنید.خیلی زمان بر و سخته اما با یکی1 روز دوم 2 تا .تا روز چهلم که 40 تاست.حاجت روا میشین انشالا.ببخشید قصد فضولی نداشتم فقط صرف راهنمائی بود از طرف بنده حقیر
پاسخ:

سلام عزیزم ممنون از راهنماییت ان شالا حاجت روا بشی عزیزم

من این وبلاگ رو وقتی زدم که نزدیک شش سال از ازدواجمون می گذشت  و باید بهت بگم من این شش سال نود درصد اوقات و در برهه هایی صد درصد بی خیال بودم ، بی خیالی دوای درد منی که شوهرم اصلا حتی یه دونه اسپرم مرده هم نداره نیس ، شاید برا خیلی ها جواب بده ، ولی برای من اینطوزی نیس ، خدا اینطوری نخواسته ، با این که هیچ و قت ناامید نمی شم ، با این که هنوزم وقتی حتی یه روز پریودم دیر می شه احساس می کنم معجزه اتفاق افتاده ، ولی با همه این ها کاش قفط یک درصد یا حتی فقط کمی بالاتر از صفر امکان بارداری طبیعی داشتم اون وقت به همون دلم خوش بود ، اما خوب خدا نخواسته و قطعا برام بهترین بوده این مسیر ، این مسیری که معجزه خدا باید از اتاق عمل و بیمارستان  و ........ بیاد تو خونه ما البته اگه خدا بخواد و اراده کنه که قطعا اراده خدا فوق همه اراده هاست  چقدر خوب می گفت اون دوستی که می گفت : حتی نازایی ها هم علت های مختلف دارند که خیلی ها حال خیلی ها را نمی فهمند ، ممنون از خواهرانگیت ، من خیلی وقته  بی خیالم و امیدوار به خدا  ولی ......... بازم التماس دعا

سحر جان کاش ما می تونستیم همدیگر رو ببینیم و جمع هایی داشته باشیم که هیچ کس توش ازمون سوالی نپرسه..
پاسخ:

نمی دونم شاید شایدم یاد درد مشترکمون بیفتیم و دلمون بیشتر بگیره .......

خدا کمکمون کنه

سحر خوبی؟ چرا تو گروه هیجی نمیگی؟ اصلا هستی؟ حرف بزن باهامون شاید کمی روحیه ات بهتر بشه عزیزم.
پاسخ:

سلام عزیزم اصلا وقت نمی کنم دارم واسه ی ازمون استخدامی می خونم امیدوارم حداقل تو این مورد شانس بیارم روحیه ام خوبه شکر خدا

امروز رفتم دیدن یه آشنا که با پیشنهاد مادر شوهرش بعد از 12سال از بهزیستی یه پسر بچه چهار ماهه آورده بودن  اینقدر از تغییرات مثبتی که تو زندگیش بوجود آمده تعریف می کرد ومدام خدا رو بخاطر این لطفش شکر می کرد وقتی از لحظه تحویل بچه می گفت که بچه مریض بوده  -فتق داشته -از شدت عدم رسیدگی بی حال به حدی که گریه نمی کرده  اشک می ریخت از یه مادر واقعی دلسوز تر بود چنان با احساس حرف می زد به حال بچه غبطه می خوردیم که تحویل چنین زوج فهمیده ای شده
راههای مختلفی واسه مادر شدن هست  امتحان کنید

پاسخ:

سلام عزیزم  قانون فرزند خوانده  تو ایران خیلی سختی داره ملاحظات عرفی و شرعی هم که بهش اضافه می شه کاررو خیلی خیلی سخت می کنه بیش از اون چه که  تصور کنین ......

من هنوز آمادگی همین چیزی رو ندارم..........

من هر روز سر میزنم
شاید نوشته باشی
پاسخ:

ممنون که به یادمی منم هستم  همین حوالی خبری نیس

سلام تا حالا وب مادرانی که از بهزیستی بچه آوردن رو خوندی 

از خاطراتشون از صبرشون و..... بخون بهت آرامش می ده که شما تنها زوج مشکل دار نیستید
پاسخ:

سلام عزیزم مگه می شه این جور مطلبا رو نخونده باشم خوندم خیلی وقته خوندم ...........

اما ..........

فقط اونایی که جای من هستن می فهمن ...............

سحر جان الان تو روزا وماههای استجابت دعا هستیم.اتفاقا تمرکز کن بر این خواسته و باتموم وجود از خدابخواه.ان شاءالله محرم امسال با بچه تو شکمت عزاداری کنی.فعلا فکر راههای دیگه نکن.و راه درو برای خدانزار...شماهنوز امید داریدو خدابزرگه
پاسخ:
سلام عزیزم خدا می دونه که دقیقا همین الان ، چه قدر به همچین توصیه ای نیاز دشتم ، خدا خیرت بده خواهر که دلم رو گرم کردی حاجت روا باشی
خوبی سحر جونم؟ میدونی محیا برگشته!!! به وبش سر بزن
پاسخ:

سلام سر زدم ولی  درد من کجا و درد محیا کجا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

خدا کسی رو ناامید نکنه به حق این شبا

فقط کسی که جای من باشه می تونه این رو بفهمه

سحر جونم سلام . میفهمم چی میگی حرفهای و سوالای بیجا وحتی دعاهای گاه و بیگاه مردم توی جمع آدم رو آزار میده . نمک روی زخمه. متاسفانه نمیفهمند مثلا میخوان دلسوزی کنند. ولی چه میشه کرد باید خودمونو بزنیم به بی خیالی. وگرنه از بین میریم
سلام بر همه ی عزیزان منتظر، پس فردا میلاد فرخنده رسول اکرمه، سالهاست که تو تک تک مناسبتها، چه شهادت و چه میلاد معصومین دارم خدا رو صدا میکنم، من ظاهرا مشکلی برای بارداری ندارم اما از شش سال قبل بر اثر فرازو فرودهای سختی که تو زندگیم داشتم به افسردی مبتلا شدم اونم از نوع حادش و به علت مصرف داروی های سنگین میگن اگر بچه دار بشی، بچه ت معلول میشه، از طرفی بحرانهای زندگیم هیچ وقت اجازه نمیده جون بگیرم که بخوام داروهامو کنار بزارم، منم هروز با غصه شاهده گذر سریع عمرم، الهی بحق رسول خدا الهی بحق دلشکسته ی کسایی که اینجا پیام گذاشتند، خوده حضرت محمد تو زندگیتون معجزه کنه، این روزها خیلی دعا میکنم، خواهران عزیز هنگام نماز شب یادتون میکنم. یامجیب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی